17 06 2011

Geïnspireerd door idealen

SAZZA is een creatief propagandabureau voor maatschappelijke organisaties. Wij werken voor organisaties die we bewonderen. Zoals Amnesty International, Hivos, Movies that Matter en Simavi. Stuk voor stuk kritische organisaties, die zich niet neerleggen bij onrecht of ongelijkheid. Die zich luid en duidelijk durven uitspreken voor hun idealen. En die mensen mee willen krijgen in hun strijd voor een betere wereld. Wij zijn er trots op met zulke prachtige namen te kunnen samenwerken. Om ze te helpen hun verhaal te vertellen, hun doelen te bereiken, en hun bezieling in woord en beeld te vangen. Met kunstzinnige, humoristische, confronterende of zelfs provocerende campagnes proberen wij zoveel mogelijk ogen te openen. We zoeken grenzen op, in de hoop hiermee het debat op gang te brengen.

Idealen inspireren ons.


Visie
Om een grote groep mensen in beweging te krijgen is het noodzakelijk bewustwording en betrokkenheid te creeëren. Door een organisatie als onderdeel van de maatschappij te presenteren wordt het mogelijk de gewenste betrokkenheid te bewerkstelligen. Maatschappelijke organisaties hebben vaak een moeilijke boodschap over te brengen, waarbij een adequate tone-of-voice essentieel is om deze onderwerpen toegankelijk te maken. Wij zijn van mening dat maatschappelijke organisaties vaker de dialoog met hun omgeving zouden moeten aangaan, zodat zij beter kunnen inspelen op maatschappelijke trends en sociale bewegingen. Maar ook authenticiteit is een belangrijk aspect in de ontwikkeling van communicatie-strategieën.

Lees ook onze essay  Heiligt het doel het merk 


Werkwijze
Bij elke opdracht gaan wij op zoek naar de verbinding tussen organisatie, boodschap en doelgroep. Identificatie, aantoonbare urgentie en vertrouwen vormen de basis voor een positieve reactie van de doelgroep en zorgen uiteindelijk voor een langdurige relatie met de omgeving. Wij bestuderen de identiteit van de organisatie en kijken vervolgens naar het gedrag en de behoeftes van de doelgroep(en), geschikte contactmomenten met doelgroep(en), publieke opinie en maatschappelijke trend. Regelmatig gaan wij de straat op voor straatinterviews.

Wij adviseren en ondersteunen bij het ontwikkelen van corporate communicatie uitingen (corporate identity ontwikkeling, huisstijlen en corporate campagnes), redactionele uitgaven (jaarverslagen, tijdschriften, nieuwsbrieven), wervende acties (leden- en fondsenwervend) en publiekscampagnes. Zowel offline als online (websites, online games, online enquetes). Van brainstorm, conceptontwikkeling, ontwerp, technische realisatie tot definitieve oplevering.

 

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

   Power of Art House

Vanuit SAZZA is in 2015 Power of Art House opgericht: een kunstzinnig collectief dat artistieke interventies pleegt om sociaal-maatschappelijke issues onder de aandacht te brengen. We proberen het Nederlandse sociale klimaat te beïnvloeden door kennis te vergroten van mondiale thema’s en daarmee het publieke debat op gang te brengen. Wij zien onze interventies als een artistiek wapen waarmee onverschilligheid kan worden bestreden. Ook bieden wij creatieve tools waarmee ons publiek haar stem kan laten horen. SAZZA en Power of Art House zijn nauw met elkaar verbonden en werken intensief samen (www.power-of-art.nl).

 

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

   Opdrachtgevers

Sinds 2001 heeft SAZZA intensieve relaties opgebouwd met prachtige opdrachtgevers:

• Action Aid
• Amnesty International
• Bureau Tij
• Coolpolitics
• Defence for Children
• Design5
• De Vrolijkheid
• Free Press Unlimited
• GNP+
• Greenpeace
• Hivos
• Human Rights Watch
• I+ Solutions
• IKV Pax Christi
• KIT
• Jantje Beton
• Lokaalmondiaal
• Milieudefensie
• Movies that Matter Filmfestival
• Natuurmonumenten
• NCDO
• Nexus Instituut
• Oikos
• Oxfam Novib
• Rutgers
• Sesamstraat
• Simavi
• Stella Theater
• Stichting Samen Sterk Zonder Stigma
• UAF
• PEN Nederland
• VCL Scholengemeenschap
• Verver Export
• Viewpoint
• WO=MEN

Stuk voor stuk werken deze organisaties aan een rechtvaardigere en betere wereld. Wij hopen dat we daar een héél klein steentje aan kunnen bijdragen.

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

   Awards

Nominatie ASN Wereldprijs 2012: KidsRights4All Lespakket
Usability Award 2011: Jantje Beton Website
Jaarverslagprijs 2009: Amnesty Jaarverslag
Nominatie Nederlandse Huisstijlprijs 2007: Huisstijl WhiteWaters

——————————————————————————————————————————————————————————————————————————-


  SAZZA bestaat uit:

Saskia Stolz (Founder)
Concept, design en Art-Direction
saskia@sazza.nl

Denise Kuenen
Grafisch ontwerp
denise@sazza.nl

Daphne Meijer
Grafisch ontwerp
daphne@sazza.nl

Cathy Noordhuizen
Office-manager en projectleiding
cathy@sazza.nl

SAZZA

Veemkade 238
1019HD Amsterdam
020-364 24 65
studio@sazza.nl