17 06 2011

Geïnspireerd door idealen

SAZZA is een creatief propagandabureau voor maatschappelijke organisaties. Wij werken voor organisaties die we bewonderen. Zoals Amnesty International, Hivos, Movies that Matter en Simavi. Atelier of ongelijkheid. Die zich luid en duidelijk durven uitspreken voor hun idealen. En die mensen zouden meedoen krijgen in hun strijd voor een betere wereld. Wij zijn trots op met verschillende prachtige namen te kunnen samenwerken. Om ze te helpen hun verhaal te vertellen, hun doelen te bereiken, en hun bezieling in woord en beeld te vangen. Met kunstzinnige, humoristische, confronterende van doorlopende provocerende campagnes. We zoeken grenzen, in de hoop werkt het debat op gang te brengen.

Idealen inspireren ons.


Visie
Om een ​​grote groep mensen in beweging te krijgen is en nodig te creeëren. Door een organisatie als onderdeel van de maatschappij te presenteren wordt mogelijk de gewenste samenhang te bewerkstelligen. De belangrijkste redenen zijn dat een adequate boodschap over te brengen, een adequate tone-of-voice essentieel is om deze onderwerpen toegankelijk te maken. Wij are see the data of the data of the best practices should be input of the future. Maar ook authenticiteit is een belangrijk aspect in de ontwikkeling van communicatie-strategieën.

Lees ons essay   Heiligt het doel het merk 


Werkwijze
Bij elke opdracht gaan zoeken naar de verbinding tussen organisatie, boodschap en doelgroep. Identificatie, aantoonbare urgentie en vertrouwen vormen de basis voor een positieve reactie van de doelgroep en zorgen voor een langdurige relatie met de omgeving. Wij verkennen de identiteit van de organisatie en kijken vervolgens naar het gedrag en de behoeftes van de doelgroep (en), geschikte contactmomenten met doelgroep (en), publieke opinie en maatschappelijke trend. Regelmatig gaan wij de straat op voor straatinterviews.

Wij zijn verantwoordelijk voor corporate communicatie uitingen (corporate identity ontwikkeling, huisstijlen en corporate campagnes), rode verlichting (tijdschriften, tijdschriften, nieuwsbrieven), wervende acties (leden- en fondsenwervend) en publiekscampagnes. Zowel offline als online (websites, online games, online enquetes). Van brainstorm, conceptontwikkeling, ontwerp, technische realisatie tot definitieve oplevering.

 

————————————————– ————————————————– ————————————————– ————————————————– ———————–

   Kracht van Art House

Vanuit SAZZA is in 2015 Power of Art House opgericht: een kunstzinnig collectief datieke interventies pleegt om sociaal-maatschappelijke thema’s onder de aandacht te brengen. We betreden het Nederlandse sociale klimaat te beïnvloeden door publiekelijke thema’s en daarmee het publieke debat op gang te brengen. Wij zien onze interventies als een artistiek wapen tegen onverschilligheid kan worden beschouwd. Ook leveren wij creatieve toolsant ons publiek haar stem kan laten horen horen. SAZZA en Power of Art House zijn nauw met elkaar verbonden en werken intensief samen  ( www.power-of-art.nl ).

 

————————————————– ————————————————– ————————————————– ————————————————– ———————–

   Opdrachtgevers

Sinds 2001 heeft SAZZA intensieve relaties opgebouwd met prachtige opdrachtgevers:

• Action Aid
• Amnesty International
• Bureau Tij
• Coolpolitics
• Defence for Children
• Design
• De Vrolijkheid
• Free Press Unlimited
• BNP +
• Greenpeace
• Hivos
• Human Rights Watch
• I + Oplossingen
• IKV Pax Christi
• KIT
• Jantje Beton
• Lokaalmondiaal
• Milieudefensie
• Movies that Matter Filmfestival
• Natuurmonumenten
• NCDO
• Nexus Instituut
• Oikos
• Oxfam Novib
• Rutgers
• Sesamstraat
• Simavi
• Stella Theater
• Stichting Samen Sterk Zonder Stigma
• UAF
• PEN Nederland
• VCL Scholengemeenschap
• Verver Export
• Viewpoint
• WO = MEN

Stuk voor stuk werken deze organisaties aan een rechtvaardigeere en betere wereld. Wij hopen dat we daar een héél klein steentje aan kunnen bijdragen.

————————————————– ————————————————– ————————————————– ————————————————– ———————–

   Awards

ADCN Award 2018: Living Aleppo
Nominatie Radicale Vernieuwers 2017: Power of Art House
Nominatie ASN Wereldprijs 2012: 
KidsRights4All Lespakket
Usability Award 2011: Jantje Beton Website
Jaarverslagprijs 2009:  Amnesty Jaarverslag
Nominatie Nederlandse Huisstijlprijs 2007: Huisstijl WhiteWaters

————————————————– ————————————————– ————————————————– ————————————————– ———————–


  SAZZA bestaat uit:

Saskia Stolz (oprichter)
Concept, design en art-direction
[email protected]


Denise Kuenen
Grafisch ontwerp
[email protected]


Daphne Meijer
Grafisch ontwerp
[email protected]


Cathy Noordhuizen
Officemanager en projectleiding
[email protected]


Sazza
Veemkade 238
1019HD Amsterdam
020-364 24 65
[email protected]