29 10 2020

CNV Internationaal

Alles heeft zijn prijs – eerlijke kleding campagne

In het kader van de Fairtrade week 2020 ontwikkelde SAZZA een speciale modecollectie voor CNV Internationaal. Herfst-proof jurken, capes en flared pants: het is een collectie die het publiek aan het denken zet.

Middenin het centrum van Apeldoorn werd een enorme exposurebox geplaatst, die als tijdelijke pop up store dient, waarin de speciale kledinglijn werd tentoongesteld. Op het eerste oog lijkt de kleding vrolijk en eigentijds. Echter; als men beter kijkt ziet men dat de kleding is gemaakt van stoffen met patroontjes van foto’s van de slechte arbeidsomstandigheden in kledingfabrieken in Cambodja, Vietnam en Indonesië. Aan de kledingstukken hangt een enorm prijskaartje met een QR code en de tekst ‘Alles heeft zijn prijs’. Wil je de prijs weten van deze kleding? Het verhaal en de prijs achter de kledingstukken is te lezen op AllesHeeftZijnPrijs.nl 

De exposurebox zal na Apeldoorn doorreizen naar andere Nederlandse steden.

 

Foto’s kledinglijn: Job Boersma
Technische realisatie website: Zuidijk