12 07 2012

Sazza

Communicatie strategie van maatschappelijke organisaties

Maatschappelijke organisaties maken een belangrijke professionaliseringslag door. Dat geldt voor zowel ontwikkelingsorganisaties als culturele instellingen en leden- en belangenorganisaties. Aandacht voor bijvoorbeeld interne beheersing, bestuur en transparante verslaglegging helpt niet alleen de bedrijfsvoering te verbeteren – het is een antwoord aan een samenleving die erom vraagt.

Onder de titel ‘InsideOut’ is SAZZA begonnen met een serie gesprekken met Nederlandse maatschappelijke organisaties over hun communicatie strategie in het huidige politieke en economische klimaat. We zitten aan tafel met o.a. VluchtelingenWerk, Mama Cash, WakkerDier, Save the Children, Prins Bernhard Cultuurfonds, Oxfam Novib, Pax Christie, ICCO, Natuurmonumenten en NCDO.

We schreven een samenvatting van onze bevindingen en een essay over het onderwerp. In samenwerking met Jeroen Teitler www.teitlertekst.nl

Download hier het essay Heiligt het doel het merk?

Download hier de samenvattingen SAZZA-Inside out interviews