25 06 2012

Sazza

Heiligt het doel het merk? Essay

Het is zwaar weer voor ideële organisaties. De huidige economische en maatschappelijke trends dwingen organisaties tot innovatie en verandering. Hoe beïnvloedt dit de communicatie van ideële organisaties? Hoe bieden ze het hoofd aan economische tegenspoed en maatschappelijke achterdocht? Hoe rechtvaardigen ze hun eigen bestaan en wakkeren ze tegelijk idealisme en betrokkenheid aan? Deze vragen waren aanleiding voor Sazza, propaganda-bureau voor maatschappelijke organisaties, om op onderzoek uit te gaan. We schoven aan bij de communicatiemedewerkers van tien organisaties: ICCO, IKV/Pax Christi, Mama Cash, Natuurmonumenten, NCDO, Oxfam Novib, Prins Bernhard Cultuurfonds, Save the Children, VluchtelingenWerk Nederland en Wakker Dier.

We schreven een samenvatting van onze bevindingen en een essay over het onderwerp. In samenwerking met Jeroen Teitler www.teitlertekst.nl

Download hier het essay Heiligt het doel het merk?

Download hier de samenvattingen SAZZA-Inside out interviews